۱۶ خرداد، ۱۳۸۹

دلم برای فیلم های علی حاتمی و بیضایی و تقوایی تنگ شده





وقتی اکثر ادمهای جامعه ما غمزده و ملول هستند و خندیدن از ته دل برای اونا تبدیل به ارزو شده یه عده ادمای نون به نرخ روز خوربه ظاهر هنرمند به جای اینکه به فکر راه چاره اساسی برای درمان این افسردگی همه گیر شوند به فکر ماهی گیری از اب گل الود هستن...! ساخت روز افزون فیلم های سطحی ابکی مبتذل سینمای ایران رو داره رو به نابودی میبره...! خوب شد مهران غفوریان هم از لاک خودش بیرون اومد تا این حلقه ابتذال کامل بشه....!



روزگاری از دیدن فیلم های هندی بیزار بودم و عقیده داشتم اکثر فیلم های هندی به شعور و شخصیت مخاطب توهین میکنه و در واقع مخاطب خود رو یه ادم کودن و عقب مانده ذهنی فرض میکنه که میتونه همه چی به خوردش بده....! الان هم سینمای ایران پر شده از اینگونه فیلم ها ی ابکی که تشکیل شده از چار تا دماغ عمل کرده و چند تا لب غنچه قرمزو ال ناز و تن نازو شهنازو دو سه تا بچه خوشگل با عینک دودی و موهای دمب اسبی و چند تا ادم مسخره لوده شب تو اب نمک خوابیده....! حالا اگه احمد پور مخبر هم لابلای فیلم بیخود و بیجهت بزنه زیر اواز و از جواد یساری یا داوود مقامی بخونه و یا بشکن بزنه بگه کیش و مات عفت خانوم....! کیش و مات عفت خانوم دیگه چه بهتر ...! فیلم نامه دیگه میخواد چیکار...؟ هزار هزار فیلم فارسی و هندی قدیمی هست که میشه از روش کپی کرد...کارگردان واسه چی...؟ اخر فیلمم چجوری تموم بشه مهم نیست که دیگه .... اهنگ بادا بادا مبارک و یه اواز خر در چمنی با ریتم نیناش ناش غر در کمری کفایت میکنه...!



قدیما بازیگرا اول فیلم نامه رو میخوندن و میپرسیدن کارگردان کیه بعد تصمیم میگرفتن که در اون فیلم بازی کنن یا نه .... حالا وقتی به اقای علی صادقی میگن تو چه فیلمایی بازی میکنی میگه توی فیلمی که بیشتر پول بدن...نه فیلمنامه براش مهمه نه کارگردان...فقط پول...! اصن شاید من حسودم که این حرفا رو میزنم... شاید اگه نمک علی صادقی یا خوشگلی گلزار یا لبای الناز و دماغ بهنوش رو داشتم جریان فرق میکرد الان...یا افتاده بودم دنبال دوتا خواهر خوشگل و ملوس یا نشسته بودم شیر و عسل میخوردم یا با حلقه ازدواجم بازی میکردم و با لب و دهنم عشوه میومدم....!



دلم برای فیلم های علی حاتمی و بیضایی و تقوایی تنگ شده...و البته برای خیلی چیزهای دیگر که حکم کیمیا رو پیدا کرده اینروزها....!!

----------------

برگرفته از وبلاگ تلخ نوشته ها
*

۹ نظر:

  1. خیلی جالب نوشتی گیگا جان....ولی امیدوارم آخر مطلب رو همسرتون نخونه...اسمایلی شیطنت

    پاسخحذف
  2. ممل هدیه و کپل نیکی رو فراموش کردید ..
    چطور دلت اومدآخه؟ ;)


    پائیز محروم از نظر..(اسمایلی گرفتن دوگوش با دو انگشت)

    پاسخحذف
  3. سپاس صدف جان، نوشته همانگونه که در بالا گفتم، برگرفته از وبلاگ تلخ نوشته ها ميباشد.
    ريرا رو کنجکاو کردي دوباره بخونه :اسمايلي به دادم برسيد:

    درود پاييز جان، هديه رو بيخيال، حال روبرو شدن با مشايي رو ندارم، اگر از نيکي هم بگم، بايد با برادر ريرا روبرو بشم :اسمايلي رو چشم ما جا داري:

    پاسخحذف
  4. سروری گیگا جان .. البته نه از سرورهای دنباله .. از اون خوب خوباش که از مابالاترون دارن..

    3افقی اولی..همون خزان

    پاسخحذف
  5. گاهی اوقات فکر می کنم علی حاتمی با تحریف تاریخی که در هزاردستان کرده بود هیچ بود.
    ولی خوب کارگردان بی نظیری بود حرفی نیست

    پاسخحذف
  6. احوال دنیا خانم(همون پریسا خانم دیگه)؟ ..امروز چندمین باره سلام علیک میکنیم؟ البته میگن سلام سلامتی میاره..نمیدونم من چرا تمام بدنم درد میکنه پس ..آخ همم..

    گیگا جان ببخشید .. من استعداد عجیبی در اسپم گزاری دارم..

    هیچ دنباله ()-----:]

    پاسخحذف
  7. نمیدانم چی باید بگویم چون اهل سینما و فیلم نیستم گیگا چان...بعضی موافق فیلم ها وحشتناک از نوع روحی نگاه می کنم!!
    اما در کل جسته گریخته برای اینکه از دور و اطرافم بی خبر نباشم ناخونکی میزنم..باهات موافقم...ابتذال تا مغز استخوان سینما نفوذ کرده...توی کشوری که امثال ده نمکی کارگردان بشوند چه انتظاری میشه داشت؟؟
    دلتنگی و دلتنگی...این کابوس کی تمام میشه؟؟

    پاسخحذف
  8. سلام خدمت گیگا خان عزیز و همسر گرامیشان
    یادش بخیر بچه که بودیم با آنتن و تقویت کننده تلویزیون امارات را میگرفتیم شبهای جمعه همزمان دبی فیلم هندی و ابوظبی فیلم آمریکایی میزاشت هر هفته سر تلویزیون دعوا بود آخرش هم یا مجبور میشدیم پا به پای خواهرها فیلم هندی ببینیم یا که بگیریم بخوابیم تا فردا صبح تو صف نونوایی چرت نزنیم

    پاسخحذف
  9. به به ، درود به همه نازنينان و سروران، که اينجا بودند و ما نبوديم...

    راستش من هم فيلم-باز و فيلم-ساز نيستم ، اساسن (شوربختانه) هنري نيستم، اما باور کنيد دلم براي ديالوگهاي آرش و کارنامه بنداربيدخش و ...از بيضايي و سوته دلان و مادر و ... از حاتمي و دايي جان ناپلئون و اي ايران و ... از تقوايي و اجاره نشينها و دايره ميناو... از مهرجويي بسيار تنگيده... سينما و تئاتر ما چندتا مانند اين بزرگواران دارد؟

    مادر مرد، از بس که جان ندارد...

    روان حاتمي شاد و زندگي استاد بيضايي و تقوايي و مهرجويي درازباد.

    پاسخحذف